Friday 30 September 2011

Kerongkong yang sakit

Salam semua.. semalam saya ada citer pasal tanda-tanda nak dapat selesema kan..? malam tadi balik makan panadol pastu tidur. Ingatkan hilang la, selalunya ok la. Tapi malam tadi sakit kerongkong tak hilang2, badan pun masih rasa sakit2.. Malam tadi tidur tak lena sebab sakitttt sangat. Rasa cam lambatnya pagi, nak g klinik. So, pagi tadi lepas hantar my doter ke taska, saya pun ke klinik kesihatan. Jumpa doktor, doktor cakap kat dalam tu ada nanah, ulcer dan bintik-bintik. Adoii..patut la sakit semacam jer, rupa2nya bukan tanda nak demam atau selesema. Saya tanya doktor tu, apa sebab boleh bernanah kat kerongkong tu, dia cakap dia pun tak tau. Sebab saya takde batuk pun sebelum ni. Tiba2 jer sakit. So doktor bagi antibiotic ngan pain killer. Antibiotic tu cam biasa la kena habiskan. Pain killer tu makan bila perlu aje. Nak tengok tak ubat yang doktor bagi? Kat bawah tu saya letak eekk...Tengok la yer..

Ni antibiotic.. Banyak tak..?

Saya tak suka bau ubat ni...tapi kena makan jugak.

4 biji sekali makan, 4 kali sehari. kena habiskan tauu...

Pain killer

Biru putih, cam baju saya pakai hari ni.. hehehe..


Ubat terkawal. Takut plak rasa nak makan.


No comments:

Post a Comment