Thursday 22 September 2011

Macaron oh macaron

My ofismate tanya saya, pernah makan macaron tak? Saya tanya balik kat dia, macaron tu apa?? hehehe.. sumpah..memang saya tak tau pun macaron tu apa.. macaroni tu tau la.. dia pun tak pernah makan jugak, selalu dia dok tengok kat blog2 yang dia baca.. so misi kami hari ni (22 Sept. 2011) ialah berjalan2 utk membeli macaron. macaron ni ada jual kat 1st avenue kat atas sekali tu...ala, area TGV tu. Org yg dok penang tau la..1st avenue la yang paling dekat ngan kitaorg dan boleh jln kaki jer g sana. So waktu lunch time kami pun g la terjah 1st avenue...sangat teruja tau sebab tak pernah tengok dan rasa pun sebelum ni. Dah sampai tu, tengok2 alahai, keciknya.. dan mak aiii mahalnyeee... seketul tu RM2.50.. tapi kami beli la jugak 8 biji, share2.. hehehe..



Comey tak? so colorful...


Tu regenya...beli 8 pieces, kongsi2.. untuk rasa la dulu..
 kalau sedap boleh beli lagi..tapi memang sedap pun..

Brand MAS MACARONS.. brand ke company eehhh?


All d colors

Ni yang saya punya.. sedappp...

Dah mkn sikit yang peach tu...
Balik ofis saya google pasal macaron ni, rupa2nya memang org jual mahal sebab leceh + susah nak buat... oooooowhhhh..... patutla mahallll... tapi sedap, mahal pun takpe lah. dah habis misi beli macaron. Pastu g carrefour plak, g cari bahan2 utk masak, sebab esoknya nak buat pot luck. Geng2 kami jer yang buat pot luck ni.. so saya nak goreng mi jer.. ok la tu kan.. tapi sempat gak la saya snap gambar2 kat carrefour utk tatapan semua. hehehe..ngade2 kan. gambar buah2 n sayur2.. saya memang suka cuci mata kat bahagian fruits n vege ni.. rasa best sangat.. segar je biji mata tengok.. tak beli pun takpe.. hahaha... oklah.. bye..









pssstt... saya beli mi kuning ngan sayur sawi je.. yg tu tak plak saya amik gambar. hahahaha.. yang takde kena mengena plak letak kat sini.. hehehehe..

Ni view dari tingkat atas 1st avenue tempat beli macaron.
Nak letak jugak




2 comments:

  1. Salam Zaza :-)

    Mas Macarons = brand name
    Nama perniagaan = MasMacarons Confectionery
    No Pendaftaran = PG0286583-U

    Terima kasih kerana telah membeli macaron kami :-) Skrg ni kalau order online (difacebook atau diwebsite) boleh dapat diskaun hingga 20% bagi pembelian awal (ala-ala AirAsia gitu).

    URLs:
    http://www.facebook.com/masmacarons
    http://www.masmacarons.com

    ReplyDelete
  2. Salam kembali..
    okey2.. tq bagitau. nanti leh la order online. dapt murah sket. hehehe..

    ReplyDelete