Monday 20 February 2012

CUCI-CUCI RUMAH

Assalamualaikum..

Pagi semalam, saya ke rumah baru untuk ops cuci. Plan nak cuci rumah hari sabtu, tapi tak jadi sebab masih ada orang buat keje lagi. Hari khamis lepas ada call contractor yg buat renovation, katanya hari khamis siap keje. Alih2 pergi hari sabtu tu diorang dok pasang grill dan touch2 up grill. Sakit hati jugak. Ada sorang worker tu, siap pasang aircond ngan kipas skali dok ngecat grill.. Aduhh.. Tak bleh tahan. Nasib baik dia dah berumur. Klau muda lagi saya off jer aircond tu. Agak2 la kan. Pasang salah satu dah la. Ni dua2 dia pasang. So, hari sabtu tu, saya cuma ambil ukuran untuk beli railing langsir jer lah. Plug untuk dapur dengan oven pun diaorang tak pasang lagi. Plug kat kabinet tv punnnn tak pasang lagi. Hari isnin (hari ni la) baru nak pasang. Dulu janji minggu ke dua Februari dah boleh siap, tapi ni dah masuk minggu ke 4 dah. Nasib badan...

Disebabkan rumah dah cuci, so malam tadi dah sms bagitau kat contractor tu suruh pekerja dia bukak kasut sebelum masuk rumah.. Hehehe.. Pesanan tuan rumah. Taknak la nanti nak pindah hujung minggu ni rumah kotor balik.

Berbalik pada citer ops cuci saya tadi..Pergi2 hari ahad tu, saya bancuh acid pencuci tile dgn air, pastu mop satu rumah. Saya guna acid ni sebab nak bagi senang tanggal kesan2 cat yg bersepah2 tu. Dah habis mop semua, naik tingkat paling atas, sembur rumah guna paip getah. Air cam air terjun turun tangga. Hehehe.. Setiap tingkat saya buat. Cuma yang tingkat bawah sental banyak la. Macam nak patah pinggang ni rasanya. Dah basuh semua baru la gi sental kat bilik air pulak. Tu lagi la nak kena sental. Orang2 yang buat kerja bukan tau jaga kebersihan. Kat lubang toilet penuh dengan puntung rokok. Pastu guna tak reti nak flush. kotor...eh, tak pasal2 membebel kat sini kan... ekekeke.. So hari ahad lepas memang satu hari buat kerja. Rasa cam turun 10kg. Hahaha.. Tapi memang penat sangat dan sakit badan teramat sangat. Sampai tak lena tido.. Asyik jaga jer. Pastu nak lena balik punya la susah. Kul 4 lebih tertido, pastu malas nak bangun. Akhirnya lambat la datang ofis hari ni. Gitula kesudahan citer ni. Gambar takde sebab bz buat ops cuci. Tak sempat nak pegang hp pun.

No comments:

Post a Comment