Friday 12 August 2011

Zaza dan felt

Saya nak citer caner saya leh terjebak dgn felt craft ni.. Semuanya bermula lepas saya miscarriage anak ke 2. Minat nak menjait tetiba jer dtg.. Saya pun pelik.. Nak menjait baju takde mesin, lagipun saya bukan reti nak menjait baju ni.. Saya pernah jait cangkuk kain jer.. Tu pun cangkuk kain baju kurung sendiri yg kakak saya jaitkan... Kakak2 saya pandai menajit. Tapi saya tak pandai. Hehehe... Okey, berbalik pada citer saya tadi, disebabkan saya takde mesin jait, saya pun cari alternatif lain.. Pastu try la cari kat uncle google.. Then, terjumpa la pasal felt ni.. dan jumpa la jugak blog sus ni http://www.cutieyfelt.blogspot.com/. Disebabkan saya memang takde basic menjait, dan tak tau jenis2 jaitan, saya pun order la starter kit dari kedai sus. Sangat teruja dan tak sabar nak tunggu sus hantar.. hehehe... saya memang jenis tak sabar sket klau nak cuba benda baru. Bila dah dpt starter kit tu, 1st saya buat hp charm yg bentuk love dan keychain teddybear. Ada tutorial kat dlm starter kit tu.


Ni la rupanye hp charm n keychain teddy tu.
 Yg hp charm tu saya letak kat pendrive saya. Yg keychain tu suami saya guna utk letak kunci2 dia. Dah lusuh dah teddy bear tu sbb dia  letak dlm poket sluar jeans, mata pun dah tertanggal rasanya. Takpe la, nanti kalau dah tak nampak rupe bear, saya buat lain utk dia. hehehe...Lepas dah berjaya menjait dua benda tu, saya pun try buat hp cover utk hp saya plak.


Hp cover saya. Gambar tak clear sgt.
 Saaaaangat seronok sebab apa yg saya jait menjadi...Teruja.. hehehe.. Bila kawan2 kat ofis tengok, diaorg pun berkenan dan ada jugak la yang tempah hp cover utk saya jait. Skang pun ada jugak la yg tempah.. tapi takde la banyak.. klau uols nak tempah kat saya pun boleh.. email jer la kat shalizamay@gmail.com hehehe.. promote sket eekkk... takpe la, ni kan blog saya... hehehehe... boleh la layan gambar kat bawah ni yer.. tapi tak byk. Lepas ni klau ada yg suh saya buat, saya akan amik gambar utk tepek kat blog saya ni.


Ni antara yg saya berjaya buat.



    
Bag hitam ni saya jait guna tangan jer, agak tak kemas la coz 1st time jait bag camni. Main agak2 je, tak ukur pun. Tapi takpe la sebab nak pakai sendiri.. Saya ingat kalau ada masa saya nak jait bantal plak utk letak kat ofis. Senang sket nak tido time tengahari. hehehe...... Kalau saya dah buat saya akan tepek jugak kat blog saya ni eekkk... Oh yer, yg bunga hijau tu klip rambut. Jait utk my doter, tapi dia bkn suka pun.. pakai tak sampai 2 minit, pastu dia bukak.


Ni la rupa budak kecik tu bila pakai sepit.

Jap jer dia pakai ni.

No comments:

Post a Comment