Thursday 11 August 2011

Cerita Berbuka Puasa

Salam semua... Hari ni saya nak cerita pasal berbuka semalam.. Memula suami saya suruh goreng nasi ayam kunyit utk berbuka, dah siap masak nasik dah, ayam pun dah keluarkan dari freezer, tapi alih2 cakap takyah msk sebab dia masak upma (betul ke tak ejaan ni pun saya tak pasti). Makanan ni selalu jugak dia masak. So, saya simpan jer lah nasi tu dlm peti ais, ayam pun masukkan dlm freezer blk. Saya ckp kat dia hari ni saya masak nasi goreng ayam kunyit la sebab nasi dah ada.. hehehe.. senang keje.. balik terus goreng jer... Eh, citer berbuka semalam belum habis lagi. Petang semalam ada la saya beli kuih kat ofis dlm 10 biji. Kuih campur2, biasa la rambang mata time bln puasa gini.. 40 sen sebijik. Buka puasa saya hanya mkn kuih jer, suami ngan anak saya pun mkn jugak okey. Idok ler saya nak mkn sorang2 kuih tu.. Tu jer la menu utk berbuka saya petang semalam. Minum pulak air soya perasa jagung. Rasa kenyang jer walaupun tak mkn nasi. Sahur pulak masak megi, cam budak plak mkn megi time sahur.. hahahaha... teringin. Suami saya mkn upma dia la utk sahur. Tu lah citer saya utk cerita berbuka puasa semalam.. Hari ni menu saya dah confirm nasi goreng ayam kunyit...

No comments:

Post a Comment