Tuesday 13 December 2011

PaSal RuMah Lagi...

Minggu Lepas saya jumpa contractor lagi pasal quotation. Jumpa kat site rumah saya. Rupa-rupanya kat dalam bilik air dah ada plaster ceiling, so boleh la letak downlight jugak.. Habis, lampu yang dah order sebelum ni caner?? (citer pasal lampu ni ada kat citer sebelum ni) Setelah difikir2 lampu tu leh letak dalam utility room 1, porch kete pun boleh jugak letak 1, 2 lagi cancel. Tukar amik lampu untuk letak kat break1st table.. hehehehe...

Setelah dicongak2, ditambah dan ditolak, bajet telah melebihi taraf bahaya..hehehe.. melebihi bajet yang telah ditetapkan oleh saya sendiri.. Sakit kepala saya dok pikir pasal renovate rumah ni. Suami saya cakap, takpe la belanja lebih untuk pakai lama, bukan pakai kejap dah rosak. Tengok jer lah nanti camner. Saya bukan buat renovate bagai nak rak, cuma untuk tambah2 dan touch up bagi cantik sket jer. Kang kosong plak rumah nanti. Betul tak?? Mungkin akan confirm je ngan contractor ni. Sebab dia buat untuk satu rumah. Senang citer takyah nak amik org lain2. Oklah tu jer kot nak membebel. Sajer nak luahkan perasaan yang berkecamuk ni. ceewah.. Berkecamuk la sangat. hehehehe..

No comments:

Post a Comment