Tuesday 27 December 2011

MaiN AiR KaT BuKit MeRaH

Hari selasa lepas family saya dari Kelantan datang ke Penang. Yang datang cuma Mak, adik laki (driver kete), adik pompuan, anak buah 3 orang. Ayah tak datang pun. Saje jer la sebab cuti skolah bawak anak2 buah dtg bercuti ke Penang. Diaorang tak pernah datang lagi. Diaorang sampai dlm kul 10.30 malam dah hari selasa tu.

Esoknya pagi2 dah bangun dah, semangat nak g berjalan.. hehehe.. Saya amik cuti 3 hari sempena diaorg dtg Penang. Sebenarnya saya plan nak bawak pegi Lost World of Tambun. Tapi bila bagitau dlm 3 jam perjalanan, mak saya kata jauhh.. so saya bawak pegi Bukit Merah Lake Town Resort jer.. Tak sampai sejam perjalanan. Kitaorg pegi 1 kete je, husband saya ngan adik laki tak ikut. Kami bertolak dlm kul 10 pagi. Sampai2 beli tiket dulu.. 4 Dewasa, 1 warga emas dan 2 kanak2..

Masuk2 tu g cari tempat salin baju dulu.. lepas dah tukar baju, saya sewa loker utk letak2 bag. Lepas tu baru masuk air. hehehe.. Dah masuk air tu baru terpikir nak sewa pelampung.. Baru terhegeh2 nak g sewa... sib baik tak letak hand bag dlm loker, bagi mak pegang jer.. Gambar tak banyak saya snap sebab main air.. tu pun amik pakai hp jer.. kamera pun lupa nak bawak. klau husband ikut, mesti dia akan snap gambar byk2...

Ni la antara gambar2 yg dirakam menggunakan hp Samsung Galaxy S2 saya.. hehehe..

Apa ntah batrisyia ni..


 Caner nak buat peace ekk.. ekekeke...


Batrisyia ngan adik saya yang bongsu.

Muka angry bird...


Mama ngan Batrisyia.. Gambar amik sendiri ni..


2 Keping jer gambar kami.. huhuhu.. takde org nak tolong amik gambar.


Ni la mak saya ngan anak buah saya.



Anak2 buah.



Seronok yer kamu2 semua main air..



BEsT...

Budak2 tu semua sangat2 hepi dpt main air.. Yg Batrisyia tu klau jauh ngan org lain, dia jerit panggil nama... Sakit telinga dok ngan dia.. Pastu taknak plak org pegang. Tapi takleh nak bagi dia lepas sangat, kejap jer dia jln g tempat dlm.. kecut perutt.. Taknak dok atas pelampung plak tu. Yang lain2 tu takpe la sebab dah besar sket.

3 jam dok berendam, saya kerah naik sebab nak balik. Tak larat wei nak main air lama2.. ikutkan bdk2 tu memang la taknak kluar dari air. tambah2 si kecik tu.. melalak2 bila kluarkan dia dari air.. masa mandikan dia pun melalak jugak.. dah lepas mandikan dia, buat susu. Tak sampai seminit dah tido.. hahaha.. penat sangat la tu. Yang lain2 tu tido masa on d way balik. Saya pun ngantuk jugak, tapi tahan jer lahh..

On d way balik tu singgah kat rumah baru..  Masa tu ada pekerja2 tengah buat wiring. Singgah kejap jer, pastu g surau kat situ untuk solat zohor. Pastu teruskan perjalanan.. tapi tak balik rumah lagi. Singgah giant dulu untuk beli lauk nak masak mlm tu. Lepas tu baru balik rumah. Sampai dalam kul 6 jugak kot kat rumah..

The end...

No comments:

Post a Comment