Tuesday 29 November 2011

LaTesT PaSal RuMah

Lupa nak uar2 kat uols yang saya dah dapat kunci umah... Yeeaaaa... Saya pegi amik dekat pemaju hari jumaat 18 November 2011. Sangat teruja tau...

So bila dah dapat kunci, hari sabtu pagi tu, saya dan family pergi la kat umah baru kami tu... tengok2 apa yang patut. Sebab terlalu excited sampai tertinggal kunci kete dalam kete... Adoii.... Untuk pengetahuan semua, untuk lock kete saya tu, kena guna manual.. Yang tick tock (alarm) tu tak leh pakai.. Tu pun perasan sebab nak alih kete masuk garage umah.. Hubby try gak la cungkil2 tapi tak leh punnn.... Apa lagi, dia amik besi pecahkan cermin kete... Hahaha.. Melayang RM120 hari tu untuk tukar cermin baru.. Alamak.. termasuk citer lain dah ni.. ekekekek... 

Sebabkan kejadian tertinggal kunci, dah hilang mood dah nak sambung cek2 defect umah tu... So hari ahad kitaorg pegi check balik kot2 ada defect ke apa ke kan... pastu saya ada amik gambar umah tu.. kat sini  saya letak gambar umah baru kami tu untuk tatapan anda semua..ececeh...


Ha.. ni la rumah saya.. jemput masuk kawan2..

Gambar ni diambik dari sliding door. Rumah saya takde la besar sangat, cuma tinggi ke atas jer..

Ni la dapur.. Kecik jer kan?? takleh nak wat tall cabinet.. huhuhu.. teringin nak ada tall cabinet.

Depan tu bilik maid la kekononnye.. tapi saya takde maid, so bilik tu akan jadi stor la.. hehehe..

Tangga.. (bagitau jugak walaupun org dah tau ni tangga)

Ni master bedroom.. pun tak besar.

Ni bilik air master bedroom.. besarrr...tapi takde la besar cam umah banglo.. padan la ngan umah teres..

Balkoni kat master bedroom.. Nanti nak kena pasang pergola, sebab rumah mengadap matahari. Tapi tunggu duit lebih dulu, skang kena buat apa yang penting jer.

Ni 2nd  bedroom.

Tangga untuk ke tingkat 3 dan turun ke bawah..


Ni bilik air untuk bilik no.3 dan no.4. Share2 yer...

Ni bilik no.4. Memang kecik..

Ni bilik no. 3. Banyak glass.. jenuh nak kena letak langsir ni..

Ni view dari balkoni bilik no.3.. tu la kete kecik saya.. hehehe...

 Ni ruang antara master bedroom dan 2nd bedroom.. boleh la nak letak tv kat sini. tapi ruang tak besar sangat.

Main entrance. view dari tangga rumah..
 Tu jer kot untuk kali ni.. nanti dah pasang lampu bagai, saya letak lagi gambar rumah...
bye..




No comments:

Post a Comment